Napalm Death Hungary

Harminc éve jelent meg a Harmony Corruption!

és a Scum is évfordulós!

2020. július 01. - CsigaÚr

csigaaaaaaahun.jpg

Elérkezett ez a nap is! Az a nap, amikor kimondhatjuk, hogy bizony mégiscsak öregszünk. Ugyanis 1990. július elsején-azaz harminc évvel ezelőtt- megjelent a Harmony Corruption! Nekem ez volt az első album, amit hallottam a zenekartól, így nem csoda, hogy a szívem csücske a mai napig. De ne feledkezzünk meg a Scum-ról se, hiszen szintén ezen a napon történt, hogy valami olyan szabadult a világra, ami elég sok embernek megváltoztatta az életet. Mindez harminchárom éve........

Pár lelkes rajongóval karöltve emlékezünk meg ezekről az évfordulókról, hogy mégis mit jelent számunkra a Scum és a Harmony Corruption. Olvassátok legalább annyira lelkesen, mint amilyen lelkesen szedtük össze a gondolatainkat! 

Srég:
Az első lemez, amit hallottam, az Utopia Banished volt, 93-94 körül, remekül lehetett rá felbickilizni az Istenhegyi úton, hogy aztán a fogaskerekűnél megfordulva ezerrel jöjjek lefelé, miközben megy a blast :) aztán összevissza haladtam a diszkográfiában az évek során (kicsit nehezebb volt még a kazicserélgetős, pre-digitális világban beszerezni dolgokat). A Harmony Corruption igazából később ütött meg, és a Scum is, nagyjából akkor, amikor az első komolyabb zenekarom, a Mindless Creation elkezdett döglődni 2004-2005 körül: mindenki ilyen dallamos-technikás hácét akart nyomni, mi meg Dösi barátommal egyre inkább a grind felé orientálódtunk, aztán meg is csináltuk a Harvestert, ami a Napalm Death munkássága nélkül nem létezett volna soha! (Számomra amúgy a ND nagy korszaka 87-től 96-ig tartott, azóta is jönnek fasza lemezek, de azért arra a szinte nem jutottak már vissza.)

Gaobr ( Watch My Dying, Jolana Blastbeat)
- Harmony Corruption - A középsulis éveim egyik kedvenc kiadványa volt a Mass Appeal Madness maxival együtt. Erről az akkori halálmetal zenekarommal játszottuk is az Unchallanged Hate című dalt. Illetve annak is az első felét, mert a többi már túl gyors volt az akkori képességeinkhez. A Harmony album legnagyobb flessei Barney teljesen funkciótlan, minden artikulálást nélkülöző üvöltései voltak, amik mélységesen meghatározták a zenéről való elképzeléseimet egész életemre.

106195728_3707292652630514_6835404623590260042_n.jpg

- Scum - Ezt az albumot időrendben visszafelé haladva, a From Enslavement to Obliteration után ismertem meg. Egy gyorsmásolóval átvett TDK kazettán volt meg, a hangminőséget el lehet képzelni... Az első két Carcass albummal együtt nagyon sokat hallgattam így is. Baromi mosolyogtatóak azok a srácok a mai napig, akik a zenei extremitás határainak feszegetéséről elmélkednek manapság, és legtöbbjének fogalma sincs, hogy '86-ban ez már ki lett tolva a falig.

Pataki Fecó ( Hisztéria, Mig-29,Havaria Honkakka) :

Amikor először hallottam, (vagy már meg voltam érve) a Scum albumot akkor döntöttem el, hogy nem csak gitározni hanem dobolni is akarok... Most pedig ilyen fejjel, ha ismét felrakom a korongot rájövök, hogy nem csak dobolni még gitározni sem tudok. Mindenképpen befolyásolta a mostani zenei stílusom meg azt is, hogy több zenekarban is megfordultam vagy épp zenélek is. A Harmony pedig nekem is egy másik fiók. Egyértelműen nem szólnám le... Mivel szinte egy korú vagyok az albummal így mondhatom, hogy "ő" is végig kísérte az életemet. De az is igaz, hogy jóval kevesebbszer fordulnak meg a Harmony számok a lejátszási listámon...

 

 

Baxi:
Scum király, harmony corruption pedig az adott éra legnagyobb csalódása volt! Mick ment a trendekkel és akkor éppen a death metal futott, fontos volt death metal lemezt alkotniuk és pofán köpni magukat! Mondjuk ezt megtették az utopia után is.

 

Tóth Pál:  SCUM? Mikor megjött a csomag, benne a CITROMSÁRGA  <3 borítós cd-vel, már ismertem tőlük az Utopia albumot, illetve a részben Napalm Terrorizert is szeretgettem, volt már tapasztalatom a death metal terén is, meg noisecore-t is hallgattam (Extreme Napalm Terror- Impulse to destroy). Szóval volt fogalmam arra, hogy mire számíthatok. Aztán lement a cd, nyomtam egy újrát, s azon kezdtem el gondolkodni, hogy a szeretlek a legszebb szó, de a Fromenslavementtoobliteration se lónakafasza. Meg, hogy aztakurva! Meghogyhúbaszkibazmeggeci! Így változott meg az életem a You Suffer, a Siege of Power, meg a többiek miatt. :D  Ma van a 43. szülinapalmom egyébként, és már vén ülő agyammal belegondolok abba, amit ezek a tini srácok leműveltek... Talán tényleg ez az album maxolta ki először azt a brutalitást, amit hangszerekkel+torokkal elő lehet állítani, és ez hatalmas dolog! Plusz az iszonyatos vérengzés közepette is vannak megjegyezhető ricsajok a lemezen. A maga nemében, abban a korban ez volt a világvége, de közben meg új kezdet is volt. Aztán kicsit később rátaláltam a Nasum-ra, onnantól ment el a maradék eszem is. :D 

 106294457_726416868187095_7876108287800253796_n.jpg

Csubesz ( Fekete Macska Suicide

Volt egy riportom az Obituary dobosával, ahol természetesen megvolt a kötelező nosztalgia és Tardy öcskös gondolom ezredszerre is elmondta, hogy a Black Sabbath, a Celtic Frost és a Napalm Death egyformán nagy hatással volt a bandájukra. Ezután spontán rákérdeztem, hogy szerinte is normális-e, ha egy tizenkét éves gyerek, mint a függők tolta egyfolytában a Scum lemezt. Mire ő rávágta, hogy persze és ezen elég jókat röhögtünk. A Scum különben egyenes, pontosan olyan őszinte velem, mint azok a gyerekek, akiknek már nincs veszteni valójuk. Emberszartól bűzlő beleket húz át az agyamon, mint a pók a plafonon, úgy rohangáltam volna fejjel lefelé, mikor először hallottam. Egyértelműen a leginkább nyers Napalm Death anyag és szerintem kurva jót tett a hangzásának, hogy totál koszos, kiforratlan. Különben ez is Motörhead, Celtic Frost meg crust punk, csak folyamatosan megy a kukoricapattogtatás, amit a puma cipős thrash metal felöl is jól megtudtam közelíteni. Voltam én is vagy tizenkettő, mikor beütött a vezérgeci - Instinct of Survival, Siege of Power, Deceiver - én meg szépen elkezdtem átalakulni, mutálódni és lassan hozzászokni, hogy csakis olyan zenéket akarok hallgatni, amik kurvára olyanok, mint forró csöveken kézen állni egy pókhálós aknában. Szakadék, szanaszét, azt jól van! Szerintem ilyen a Scum. Tele bizarr zajokkal. Justin K. Broadrick, Lee Dorian, Mick Harris és Nick Bullen.

A Scum rakta le az alapokat, aztán a Harmony Corruption volt a harmadik bomba. Engem sosem zavart, hogy metálosabb, mert igazából a From Enslavement után már nem volt hova, egyértelmű tehát, hogy nem akarták még egyszer elsütni ugyanazokat a poénokat. Barney hangja a kibaszott medúza, rátekeredett a nyakamra, azt beadta a halálosat. Szóval mindenképpen szerencsés volt az énekesváltás, mert szerintem Barney sem csinált mást, mint meg akart a mikrofon előtt dögleni. Mind a mai napig kurvára el tud szállni és nyilvánvaló, hogy az a jó Napalm Death setlist, amikor a Harmony és Scum számait cserélgetik, közben egy-két újabb zajosabbal. Az mindig jót tesz a death témáknak, ha azokat punkok nyomják, kurvára komálom Mitch Harris és Jesse Pintado játékát. Ez a lemez is agyat zabál és konkrétan előrevetíti, hogy mit fognak az Utopia Banished című lemezen művelni. Ott a bombatölcsér fejű Shane bátyánkat talán még egy kicsit változatosabb számokat sikerült írnia. Azt utána megint váltanak, de itt még jó volt minden. Horzsolt az ütem, feszült az ujjperc. Meg ezen az albumon vannak a legjobb szövegek.

 

Antal István Csaba: A két legsikeresebb albumuk szerintem,a Scum az Grindcore alap,azokkal a rövid és gyors számokkal újat hoztak az extrém zene világába. A Harmony -nál,hogy is fejezzem ki magam,hogy meg ne sértsek senkit... ott már megtanultak zenélni és nagy hatással volt rájuk az akkori Death metál hullám, talán abba az albumba vittek bele a zenéjükbe a legtöbb Death metalt. Nagyot dobott az albumon a Floridai vendég énekesek szereplése is (Benton és Tardy),mely fajta Death metal műfaj akkoriban az aranykorát élte. Szóval klasszikusok ez nem is kérdéses 

 

Fodor Dávid: 
A Harmony Corruption volt az első album, amit hallottam tőlük. Haver adta kazettán...Első hallgatásra úgy voltam vele, hogy még az is beteg, aki ilyet hallgat, nem csak aki ilyet csinál.Aztán meghallgattam még vagy háromszor és megszerettem... de nagyon. Nem csak azt az albumot, hanem mindet.. Bár bevallom, a régi albumok még mindig a kedvenceim, az újak annyira nem jönnek be... de pl. ezt a kettőt... bármikor, bárhol bármilyen indokkal (kell egyáltalán indok?) meg tudom hallgatni. :D Örök és igazi szerelem lett ebből a "betegségből". :D 

 

Csiga Úr: A Harmony volt a legelső anyag, amit a Napalmtól hallottam. Totál eszméletvesztés, iszonyat súlyos volt első hallásra. Akkoriban még nem nagyon hallgattam ilyen death metal / grindcore cuccot. Innentől kezdve viszont nem volt megállás.... Nagy szerelem lett a Napalm Death, egyre jobban kezdtem beleásni magam a zenekar történetébe, lemezeibe.  Na, de ha a Harmonyra azt mondtam , hogy totál eszméletvesztés, akkor a Scumra mit mondjak? Kibaszott kemény, szinte fájdalmas volt az első pár hallgatás. Mai napig , ha bármikor előveszem az első négy Napalm lemezt, valami hihetetlen érzés tölt el. Az a nyers erő, a hangulat, pofám leszakad még így 2020-ban is!!!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napalmdeathhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr8215970900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása