Napalm Death Hungary

Ez egy kibaszott függőség...Interjú a legnagyobb hazai Vulvodynia gyűjtővel, Erikkel

2020. október 14. - Napalm Death Hungary

csigaaaaaaahun.jpg

Ha én azt mondom, hogy a világ legjobb zenekara a Napalm Death, akkor Erik kicserélné a zenekar nevét arra, hogy Vulvodynia. Legújabb interjúsorozatunkban olyan embereket faggatunk, akik a gyűjtés mellett ráállnak egy-egy zenekar komplett diszkográfiájának beszerzésére. Vagy még azon is túlszárnyalnak…. Első interjúalanyunk Harangozó Erik.

 

Mi már ezer éve ismerjük egymást, de kérlek, mutatkozz be a kedves olvasóknak egy pár mondatban. (Ennél sablonosabb kérdéssel nem is kezdhetnénk)

A legmocskosabb punk korszakodból ismerlek a SZAR fesztiválnak köszönhetően. Kalocsa környékéről származom és evidens volt, hogy előbb-utóbb kikötök Szabadszálláson a fent említett eseményen és veled is összeakadok. :D Bács megyeiek összetartanak szabály alapján a fővárosban még jobban lespanoltunk. 34 éves vagyok, Budapesten élek, szakács vagyok… geci jó szakács :D 15 éves korom óta életem a metál zene. Anno Marilyn Mansonnal és a Korn-al kezdtem. És a legfontosabb, h a tress és blekk metált köpöm.

121619946_693644681581218_448737484472798910_n.jpg

Azt tudom, hogy az elején a póló gyűjteményedről voltál „híres”. Jelenleg hol áll a dolog? Számon tartod még? Melyik volt a legutóbbi, amit vásároltál? Vagy inkább melyek? Merthogy előszeretettel vásárolsz több darabot is egyszerre….

A pólók az igazi nagy szerelem. Mindig is az marad. Bár az utóbbi két évben többet költök a hanganyagokra. Jelenleg kb. 380 pólóm lehet. És igen történt már olyan, h egy fesztiválról, koncertről 8-10 pólóval jöttem haza. Ez egy kibaszott függőség. Nehéz vele leállni. Legutóbb a Stillbirth zenekar új lemezéhez (Revive The Throne) készült kisebb pakkot rendeltem meg az Impericontól, amiben póló, vinil és plakát volt.

 

Most hogy ez a kurva Covid-19 járvány van és nincsenek koncertek, van olyan zenekar amit extrán támogatsz egy-egy megrendeléssel, ha már kimarad nekik a turné?

Nekem 4 fesztem és 7-8 koncertem maradt el a nyáron ez a mocsok helyzet miatt. Vételeim nagy részét itt bonyolítom. Jobban szeretem a zenekaroktól, személyesen megvenni az árut. Jó látni, hogy hálásak a támogatásért. A közelmúltban a Cytotoxin és a Paleface zenekarokat támogattam kisebb, nagyobb rendeléssel.

 

Az utóbbi időben elég sok cd-t és vinyl-t vásárolsz. Hány darabnál tartasz? Mi a cél?

Körülbelül 8 éve vásárolok cd-ket. Akkoriban az jelentéktelennek számított. Mióta fesztiválozom, 2016 óta szoktam rá a cd, vinil vásárlásra. Cd-m kb. 500-550 lehet, vinil talán 60-70. Nincs konkrét cél. Van 6-7 konkrét banda (Vulvodynia, Ingested, Acranius, Devourment, Suffocation, Cattle Decapitation…) amiknek a full diszkográfiáját szeretném megszerezni lemezen és cd-n. Persze ha adottak a lehetőségek.

 

Van olyan, amire különösen büszke vagy? Ilyenre gondolok például, hogy mondjuk az adott zenekar énekese „megfaszozta” a borítót csak neked vagy ilyesmi…

Nagyon különleges kiadványom nincs. Ahhoz későn kezdtem bele és nincs annyi időm vadászgatni a ritkaságok után.  Van sok first press-es brutal death és goregrind cuccom, amit nehéz beszerezni.Túl sokan vagyunk ebben a kis országban, akik ugyanazokra vadászunk. Persze nem vérre menő módon. Sokat segítünk is egymásnak. Dedikált vinilem sok van amiket én írattam alá a zenészekkel. Azokra persze büszke vagyok.

121587723_653415955349107_2222960542410638130_n.jpg

 

Térjünk rá a kedvenc zenekarodra, a Vulvodynia-ra. Hogy ismerted meg őket? Azért ez a dél-afrikai banda nem annyira ismert itthon (ez lehet jó is meg nem is).

Kevés tényleg jó afrikai banda létezik. Ezt leszögezhetjük. A megalakulásuk évében, 2014-ben a Cognizant Castigation lemezük kijött, meghallgattam, mellbe rúgott, szerelem első hallásra és úgy maradtam :D Aki ismer, tudja, h a modernebb zenékben utazom. Deathcore, slam death, beatdown. És ők nagyon ügyesen vegyítik e 3 műfajt. Innentől egyszerű volt számomra a képlet.

 

Minden hanganyagot gyűjtesz velük kapcsolatban? Vagy csak a sorlemezek? Ha esetleg mindent, akkor számít-e, hogy hivatalos vagy esetleg kalóz verzió?

Mindenre vevő vagyok. Cd-n a split lemezükön kívül minden megvan. Lemez ügyileg szarabbul állok. Az új lemezük sikerült tavaly megszerezni, de viszont a 2016-os psychosadistic design most dobták ki limitált számban, 4 színben. Annak rendje és módja szerint mindegyikből rendeltem egyet. Az első két full anyaguk vinilje már lassan egy éve nem jön meg az USA-ból... pedig a csomagkövetési kód szerint 10 nap alatt Magyarországra érkezett… ezek után jött képbe a magyar posta nevű katasztrófa és innentől kezdve sokan tudjátok, h mi a sztori vége… :D

Mennyire vagy fanatikus? Ha mondjuk, kijönne egy 1 dalos kislemezük, mondjuk 10 darabra limitálva, de aranyáron, akkor rámennél? Vagy marad az egészséges keretek közötti rajongás és gyűjtés?

Erre tudod a választ! Sőt, már a kérdés is sértő! :D

 121691747_710667439566287_2811576260110653734_n.jpg

Merchandise és egyéb kiegészítők terén hogy állsz a Vulvo-val?

10 póló, 2 hosszú ujjú póló, 1 trikó, 6 pulcsi, 4 snapback, 2 kosaras gatya, hasitasi, ágynemű, térd zokni… eddig. A  Lacerated Enemy (a Vulvodynia merch egyik hivatalos forgalmazója) főnöke, Zdenek aki a Psycroptic ex- énekese fesztiválokon, klub bulikon ahova megyek, külön nekem tesz félre új cuccokat, mert tudja, h úgy se tudok ellenállni a merchnek :D

 Azt nem kérdezem meg, hogy milyen a kapcsolatod velük, mert rémlik valami sztori, hogy egyszer az énekesük keltett fel téged egy buliban, amikor épp a legjobbakat aludtad pár ital után…. Hogy is volt ez?

2018, Obscene Extreme, Csehország (a világ legjobb fesztiválja) . Jubileumi 20. fesztivál. Eddig rendszerint mindig szerdán, a fest nulladik napján indulunk ki a haverokkal. Előző nap kedden melóztam este 9ig, hazaértem, és bazdmeg éjfélig aprítottak vmi fát, amit pont a lakásom előtt dőlt ki napközben. Nyilván nem tudtam aludni. 4-kor kelés és szedem össze a spanokat a város 3 különböző részén és Budaörsön, hogy kb. 6kor el tudjunk indulni. 650 km, 7-8 órás út mindig én vezetek, mert a nyomorék fesztivál testvéreim képtelenek megszerezni a jogsit (�). Délután 3ra becsekkolunk a szálláson. 18 óra körül kiérünk a helyszínre. Én dög fáradtan elkezdtem inni, h behozzam a vezetés okozta lemaradásomat. 3 jager, 6 sör után összecsuklottam valahol a sárba… Pár óra múlva a Vulvo énekese, Duncan Bentley keltett és húzott ki a pocsolyából, ahol törökülésben helyezkedtem el. Annyira nem lehettem gáz, mert felismert és mondta, h menjek haza… :D   Másnap egy angolul tudó barátom segítségével megköszöntem neki.

121530755_2631924117070224_6283348045678735300_n.jpg

Utolsó kérdés gyanánt, hogy látod a jövő évet? Merjünk reménykedni vagy engedjük el a 2021-es évet is koncertügyileg?

Véleményem szerint az év végi és a jövő év elejére lefixált bulik offosak lesznek. Reménykedem, h április, május környékén visszaáll a rend és nyáron bepótolhatjuk az idei elmaradt fesztiválokat, koncerteket. Kurva jó lenne, már ha rendeződne a dolog, mert az élő zene hiánya kezd felőrölni lelkileg. :/

121733832_355963679181652_3239210097531800721_n.jpg

121603491_3433319270079157_3413093500819244069_n.jpg

121618384_259537672116835_1036417973198589111_n.jpg

121649827_633502207339360_4570850750017443447_n.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napalmdeathhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr5816239638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása